Ton heeft zich gedurende 60 jaar altijd ingezet voor het ree; vanaf de oprichting van de stichting beheerde hij één van de opvangcentra, maar ook voor die tijd verzorgde hij al vele kalfjes om ze later weer uit te zetten. Ook als BOA en als medewerker van de Stichting Valwild Utrecht zette hij zich in voor het ree. Sinds 24 april 2022 mag Ton zich Lid in de Orde van Oranje-Nassau noemen vanwege deze jarenlange verdiensten.

Nu Ton bijna de leeftijd van 90 jaar heeft bereikt, is hij toe aan een welverdiende rust en daarom is het opvangcentrum in Soestduinen vanaf 15 maart 2024 gesloten.

Ton stond niet alleen altijd voor het ree, maar ook altijd voor anderen klaar. Voor een ieder had hij een vriendelijk woord of gaf waar nodig goede raad.
Natuurlijk vinden alle beheerders van de opvangcentra en ook Ton zelf het heel jammer dat hij zijn opvangcentrum moet sluiten, maar er is een tijd van komen en gaan.
Alle medewerkers van de stichting zijn Ton veel dank verschuldigd voor de goede onderlinge samenwerking en voor zijn advies bij moeilijke gevallen met een ree of reekalf.

Alle mensen die hem kennen zullen het erover eens zijn dat Ton na al die jaren van intensieve zorg voor het ree nu rust heeft verdiend.

Het opvangcentrum in Soestduinen is nu dicht, maar er wordt gewerkt aan een nieuw opvangcentrum in Ede/ Wekerom.
Het zal nog wel even duren voordat alle benodigde papieren in orde zijn en het opvangcentrum daar geopend kan worden.

Op de website kunt u t.z.t. lezen wanneer dit centrum wordt geopend.

Mocht u in de regio Midden-Nederland problemen hebben met een reekalf of een volwassen ree, neemt u dan contact op met het secretariaat. Daar kan men u verder helpen en advies geven over opvangmogelijkheden in de andere centra.